bildlänk och ridpass

(Lägger in en länk till bilderna från förra måndagen orkar inte lägga ut dom här, kanske kommer upp i enstaka inlägg sådär ibland men, om ni vill kolla så finns många här)

Idag var älsklingshästen superduktig! Red barbacka i tränset, i hagen först. Han var väldigt pigg och glad :) och när i kommit upp på platten vid andra insläppet blev han helt tossig och gnäggig x'D och Blomman/Pauline och Karin/Piraya(?!) red förbi ute på vägen så då ville han stå och kolla på dom en stund. Rena unghästen såg han ut som, och han är så stilig i sitt bruna träns med(a)
Det vi fokuserade på var bara avslappning och att han skulle hitta en avslappnad och låg form utan större "hjälp" på halvlånga tyglar. Han var himla duktig, bästa ridpasset på länge! Traven gick riktigt bra också och jag lyckades hålla mig någorlunda centrerad jag med, annars brukar jag bli lite vinglig ibland barbacka men idag kändes som att allt bara stämde och vi rörde oss i samma takt och det bara flöt på. Nu behöver ni ju inte se framför er värsta dressyrekipaget för så var det ju naturligtvis inte, men det var bra för att vara oss och jag är nöjd :)
Efter kanske 20 minuter med detta blandat med trav uppför backarna i hagen så red vi upp mot tjärn en sväng. Travade uppför backen och körde en galopp på grusvägen dit, härligt! Gick ner på den lilla stranden och badade benen och plaskade med munnen, myselimys. Sedan skrittade vi tillbaka till storhagen och gick sedan bort till nya hagen hos Källströms.

en bild från förra veckan, lite böjning på volten runt mig.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0