ridskolan och stretchtrick

Och som sagt igen tog jag ju med Acean till lektionen på ÖOR på måndagskvällen. Det var superhärligt väder men det var ganska mkt dötid på lektionen, hon ville kolla vad vi kunde och sånt sa hon.
Vi tränade bommar på böjda spår och Acean var lite slö från början men kom igång efter några minuter. Det blev lite snubbel och sånt över bommarna från början och det var ju självklart mitt fel också men sedan efter en stund gick det riktigt bra och det gick bättre i galoppen än traven.
Det var bara två volter med två på varje så medan dom andra gjorde så fick man rida lite själv längre bort på ridbanan. Travade runt lite, gjorde några skänkelvikningar och red på lite halvlånga tyglar i traven, som inte går så bra att göra när ridläraren ser, haha ;D

I tisdags så for jag och Anki till stallet på kvällen, 10 grader och regn, kul! Vi tog in dom och pysslade lite sedan for vi upp till Anki och hämtade lite av grejorna som var kvar där uppe, än fast vi bara skulle ta lite så blev typ bilen proppfull och än är det lite kvar, och kraftfodret som vi egentligen for dit för att hämta fick inte plats, haha xD
Så det tog ett tag att packa in allt i stallet också och lite svårt att veta vart man ska he allt, menmen. Skruvade lite halvt upp sadelhängare och sånt där också. Batteriet i skruvdragaren tog slut efter en halv skruv ;D
Kom hem vid elva tror jag eller nått.

Igår onsdag så for jag till stallet efter skolan. Vi gick till paddocken och jobbade lite från marken, först löst. Han var faktiskt riktigt på hugget idag, det brukar han inte vara så ofta i paddocken :)
Tränade lite nedåtsök gick sådär, satte på grimskaftet och fortsatte, emellanåt gick det bra men inte den bästa gången.
Sedan tränade vi lite på yoga och buga som inte gjort på läääängeeee, har lagt trickträningen på hyllan då jag känner att jag hellre jobbar med löslongeringen och får den bra men kom på att yoga och buga är riktigt bra stretching så det ska vi göra lite då och då. Åtminstone yoga.
Det gick riktigt bra, han lyfte benet när jag knackade lite på insidan och böjde bak huvudet mot hoven/benet.
Bugan gick också riktigt bra! Brukar ju inte träna med godis men idag tänkte jag att han ska försöka stanna kvar där nere utan att gå upp på en gång så fort han satt i. Och jag tror på tredje föröket stannade han kvar i bugan och böjde in huvudet mot mig och så fick han en äppelbit. Jag hade endast äpplet för att få honom att förstå att det faktiskt går att stanna kvar längre och sedan tar jag bort det eftersom när han blivit säker i det.

Sedan efter stallet så for jag till ridskolan för att stå i cafeterian halva passet, sedan alldeles innan jag skulle ta bussen därifrån hem så frågade Anki om vi skulle rida en sväng så då hoppade jag av vid stallet igen.
Lucky och Linnea kom in när vi stod och borstade så dom följde också med. Vi red en sväng upp mot tjärn med skritt och trav.
Sedan kom mamma och hämtade mig efter hennes ridlektion, hon blev lite förvånad när jag ringde: skulle inte du hem och göra läxan?! hehe oops ;P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0