avslutning

Sista gången på Öor för denna termin var det igår, barbacka var det. Det är så skönt att rida barbacka, man får så mkt bättre kontakt och allt går så mkt bättre, framförallt när Ace är som en soffa att sitta på ;D
Vi började med att köra lite gymkanaaktig bana i skritt och sedan trav. Slalom mellan koner på långsidan, sedan ta ner en flagga från ett hinderstöd(eller en leksak) ta med sig den och trava över upphöjda bommar, göra en u-sväng och sedan över bommar igen, stanna och lägga tillbaka flaggan/leksaken på ett annat stöd och sedan slalom mellan koner igen.
När vi kört några gånger så galopperade vi i båda varven på fyrkanten och sedan gjorde vi skänkelvikning i skritt och trav längs långsidorna. Hon var så himla fin! så bra har det nog aldrig gått tror jag. Hon tvärade och korsade bakbenen superfint hela vägen och det flöt på bra.
Sedan red vi lite lätt och sedan skulle i sitta i "grodan", alltså typ balansera på rumpan med benen utåt/uppåt från hästen i luften(sjukt jobbigt i magen och ljumskarna) Vi gjorde vem som kunde sitta längst, och jag vann ju såklart! haha, jag hatar den övningen men när jag väl börjat med något så ger jag mig inte i första taget! Acean tyckte jag var märklig och undrade vad jag ville, hon prövade med både halt och trava, haha söten! När hon gjorde halt tittade hon bakåt på mig som om: vad fan håller du på med egentligen?!
När vi ställt upp på meddelinjen så gjorde vi damsadel,lägga sig på mage och sedan upp med benet igen och sedan gjorde vi "jorden runt" också, snurra ett helt varv innan man kommer tillbaka framåt igen. Hon var så duktig och stod stilla hela tiden.
När vi gick ut därifrån så var det tom. en random mamma som tyckte vi vi var duktiga:O jag tror inte hon syftade på grodan och det där ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0