motionmotion

Var hela förmiddagen på Riskettan på körskolan(superkul...)och orkade inte fara till skolan efter det, hade ändå inget att göra på uf. Föresten, här är våran blogg till vårat företag, kanske en bra julklapp till någon? www.seiunderlagg.blogg.se så nu har jag fått med lite smygreklam också:)

For alltså direkt till stallet. Tog in Acean och hade tänkt träna lite på programmet tills på måndag men såklart så hade jag glömt det hemma(y) men jag visste ungefär vilka moment som är med så tränade lite på dom var för sig och lite annat som vi måste förbättra.
Började med att trava en gång uppför backen på lägdan, travade några varv på platten bara för att få igång bakkärran. Sedan tog jag två vändor i lite snabbare galopp för att komma igång lite ytterligare.
Sedan började vi med lite sidförflyttningar och skänkelvikning så smått, även det för bakbenen. Hon blev riktigt fin efter uppvärmningen! och jag kunde hålla mina händer någorlunda stilla, yey! ibland kom jag på mig själv dock, men det är ju huvudsaken jag märker när jag gör det iaf:) Försökte driva henne mkt fram till handen och bromsa upp lite där fram utan att jag ska röra händerna, gick bra och hon gick finare än hon gjort på länge! Pigg och alert äntligen :D
Red mycket på volt också och galoppvolter, jättefin i galoppen också! Gjorde några halter från skritt också utan att hon ska tappa undertrampet och gick bra redan första gången!

Sedan fick jag ett sms av Anki om vi skulle rida, haha, jag som trodde hon fortfarande var sjuk(eller ja det var hon nog egentligen men hon kunde inte hålla sig) så då gick jag in efter att ha skrittat några varv och ställde in henne i boxen. Gick och hämtade Marre och gjorde iordning honom.
När Anki kom efter en liten stund så red vi upp i skogen mellan lägdorna och sedan bort den lilla skogsvägen där vi travade jämsides, myys. Vände när vi kom fram till Bergomsvägen och tog trav och galopp tillbaka, wrooom sa det, även idag fick jag en gren i huvet, haha! tur jag hann ducka lite så den slog i hjälmen!
Vi red ner vid bron, idag var den ännu lääskigare! Ace gick först över men ack så läskigt det lät! Stod länge och velade fram och tillbaka, till slut stängde han bara av och gick varken framåt eller bakåt så då hoppade jag av och gick med honom över, eller jag gick och han sprang..:P Över på andra sidan så lät jag honom gå tillbaka till bron och nosa lite på den när han gjort det så hoppade jag upp igen.
Vi red till fotbollsplan vid skolan. Värsta lyxridbanan med stora strålkastare och allt:D Jag travade på ite volter för att han så småningom ska kunna bygga upp styrkan och gå i en långsammare trav och bära upp sig bättre. Vi körde även lite vänstergalopp, gick bra! Märker att han har svårare för högergaloppen? I skogen väljer han alltid vänster och fick honom inte i höger idag på plan men det får vi träna på:)

en Ace

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0