sadelprov och dressyrpass

Idag så provade jag den nya sadeln som jag köpte igår, till en början satt den som en smäck men sedan såg jag att det blev lite mellanrum bak, får pröva lägga i fishinläggen imrgon och kolla om det blir bättre annars får jag köpa nytt koppjärn.
Red i paddocken för att pröva den, var inte det lättaste att komma upp utan stigläder(får inte byta den om man använt stigläder) eftersom när ajg tog sats så fastnade jag i, vad heter det, kåpan? Aja till slut kom jag upp iallfall och Marre var så snäll och stod still trots klängapan :)
Tog en med 17 tums sits och det var ganska skönt faktiskt, tror ja ska be någon knäppa kort bara så det inte det ser ut som jag har en minisadel ;)
Marulk var jättefin idag, vi red ganska länge i paddocken och han var lugn och fin. Han klänger fortfarande fast sig i bettet men vissa stunde så lossnade han och var hur fin som helst, formade sig efter volten och hade en någorlunda fin form, krullade nacken något för mycket emellanåt.
Vi tränade lite halter också, gick sådär men när han väl lyssnade så gick det ju bra :)

bild från idag


Kommentarer
Postat av: mamsen

tjusig bild. hoppas det löser sig med sadeln.

2010-12-30 @ 20:59:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0