träningträning

Idag har jag tränat igenom dressyrryttartestet med Acean tills imorgon. Gick ner på planen vid skolan. Om jag får säga det själv gick det pissskitdåligt, och det var bara mitt fel. Jag red rent ut sagt som en kratta och ska alltid vara en sån dum perfektionist så att allt istället går åt skogen.
Från början gick det faktiskt riktigt bra. Vi travade och galopperade igång, gjorde några sidoförflyttningar riktigt fint och hon kom igång och trampade fint under sig.
Vet faktiskt inte riktigt varför det gick så dåligt sedan jag blev väl frustrerad eller något. Men aja, red ganska mycket på galoppvolten och för att få henne att verkligen bära upp sig i galoppen eftersom det ingår "överstrykning" i programmet, alltså att man ska föra fram händerna över mankammen fram och tillbaka för att visa att man har den framme för skänkeln och inte krullar ihop den med handen. I traven har vi inga problem med det och det blir bättre och bättre i galoppen, kom ihåg från början när jag red henne(säger inte att det har ngt med Acean att göra) så raceade vi runt som nå tok med huvet rakt upp i galoppen, haha! Så med tanke på det så gick det nog rätt bra idag ändå om jag ser såhär i efterhand..
Tränade mycket på halten vis X också, den har vi alltid svårt för, eller ja..alla halter egentligen,hehee.
Vi höll på väldigt länge idag med diverse saker vi behövde öva på, red bara igenom hela programmet två gånger tror jag.. Till slut fick vi till galopp och halter någorlunda så då gav vi oss och skrittade tillbaka, en väldigt svettig Ace!
Får helt enkelt hoppas det går bättre imorgon :)

Marulk och brunstlisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0