paddock och svedjetur

Idag var Marulk så himla duktig! Medan jag väntade på Anki så gick vi till paddocken. Började med att gå igenom hinderstöden med en bom emellan på marken som han tyckte var så läskig sist. Nu gick han igenom utan problem åt båda hållen många gånger. La upp bommen lågt på ena sidan och jag gick före med honom över, gick bra det med, även om han ibland glömde att lyfta på fötterna xD
Efter en stund så släppte jag lös honom, och skickade ut honom i höger varv. Han ville inte gärna trava över bommen frivilligt så då lät jag det vara om han inte kände för det. Han gjorde det en gång i galopp så duktigt så! Då fick han mkt beröm!
Men det som jag är mest nöjd med honom idag är att han gjorde så fina inkallningar. Sist vi tränade så vände han bara upp men stannade kvar ute på volten och vågade inte riktigt komma fram, och vände istället och gick iväg. Men idag så tog han några steg, stannade, sänkte huvudet och nosade i backen, när jag sedan gjorde några klick/smackljud till så tog han ännu några steg tills han var någon halvmeter/meter ifrån mig. Då rätade jag upp mig och gick fram till honom, jag tycker det är bra att han respekterar mitt utrymme så här i början. Blev så himla glad att han "vågade" sig enda fram flera gånger :)

När Anki kommit så gick vi in och gjorde ordning och sedan red vi bort mot Svedje genom skogen och ut på svedjegrusvägen. Där travade vi typ halva streckan fram till banvallen. När vi kommit ner på banvallen då började vi trava igen först jämsides men sen ville Marulk vara först. Snacka om att han har snabb trav, travade i superswosch och Acean galopperade full fart bakom. När vi var nästan framme där vi skulle svänga av ner mot Kock så kom det en travhäst runt svängen under bron. Tvärnit blev det då, haha dom blev lite överraskade att det kom fram nått där framme i svängen, bra sätt att stanna på iaf:P Svängde sedan som sagt ner förbi Kock och sedan lägdan upp till svedjevägen igen.
När vi kom upp på vägen så märkte vi att Marre halkade med vänster bak då och då. Till slut hoppade jag av och kollade om han kanske tappat nån brodd och jagser att alla broddar är borta?! ställer ner hoven när jag måste kolla igen och då ser jag ju att hela skon är borta, haha här har vi sprungit så snabbt att vi sprang ifrån skorna! Då kan ni ju tänka er hur snabbt det gick ;)
Så det blev en lugn och mysig skrittur hem genom området då det blivit för mörkt för att rida genom skogen, mörkrädda som vi är! Vem vet vi kanske möter en björn..eller oj svampplockare menar jag ;)

Får helt random bli en bild på Maja och Rut, saknar dom båda!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0