Tjärn

Idag när jag kom till stallet så hade Hanna problem med att få in Ace så jag gick dit och hjälpte till. Vi har ju som en logbrygga eller vad det heter upp in i stallet. När man bad henne gå framåt så backade hon bara så såfort hon tog ett steg framåt berömde jag och sedan bad jag henne backa bak igen, många steg framåt, beröm, backa bak henne igen, steg framåt, beröm, backa bak igen osv. osv.
Höll på ett bra tag med detta och när vi kommit ungefär halvvägs en gång så började hon backa lite och då bad jag henne backa ända ner ordentligt. Sedan började vi gå framåt igen. Nu la jag ett litet tryck i grimman och så fort hon gick framåt så fick hon eftergift, så gjorde vi steg för steg tills hon vi var uppe/inne. Det tog kanske ungefär 15-20 min, men det får ta den tid det tar, hellre det än att man ska stressa hästen och smacka/knuffa på den.
Efter det så tog jag in Ticken och tog på fleecetäcket, bettlösa och halsringen och sedan följdes Vi och Hanna och Ace upp till Hamptjärn. Vi red lite kors och tvärs, mestadels skritt, var jättefint och mysigt där uppe med all sol idag :)
Vi körde en galopp uppför backen också, han tyckte det var lite jobbigt eftersom det var lite djup snö men han var nöjd och glad när han kom upp. Vi hoppade av där uppe och gick sista biten hem :)


Kommentarer
Postat av: Carin

Vilka härliga bilder du lyckas få på Ticken. Det är lika kul varje gång man går in på din blogg o får se vad ni gjort o vad du fotat.

Bra med variation med miniatyrer.tycker du kan ha både och...

2010-02-14 @ 16:40:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0