vinterland

Idag var en superhärlig dag! klart och bara -5 ungefär, vindstilla :D
Tog på sadeln och det bettlösa och red upp mot Hamptjärn, där var det underbart vackert idag! vi bara stannade och tittade en stund :)
Det var ganska djup snö än fast skotrar kört där så skönk man lite, men det gick bra. vi tog några galopper på lite olika ställen, det är så bra nu på vintern, nu kan man nästan galoppera vart som helst där uppe, hah nu lät det som vi galopperade runt konstant kände jag x) Han tyckte det iaf var jätteroligt att få springa som vanligt men han var lugn och fin.
Vid ett tillfälle blev vi lite oense om vilket håll vi skulle gå i en "korsning" han ville neråt(hemåthållet) och jag ville åt andra hållet. så när han märkte att jag visade åt vänster så stannade han ju såklart. Jag ledde lite med tygeln åt vänster och tryckte lite med skänkeln men han gav inte vika för trycket så då satt jag bara stilla avslappnat. Stilla stog vi ganska länge, han tyckte det var konstigt att jag inte drev på honom och han vred huvudet och tittade på mig och jag berömde när han tittade åt hållet jag ville. Till slut började han gå framåt självmant och då började jag "visa vägen" mot vänster igen och vi gick åt vänster. Han blev lite fundersam och började tugga(tänka) "jaha! det var det hon ville" han tyckte det var lite märkligt att jag inte bara drev på honom, men jag kände att det inte skulle ge något för då blir han ju bara tjurigare. Så nu fick han sig en liten tankeställare istället, och det är ju det man vill :)
Det där blev kanske lite onödigt skrivande men :P
Vi tog iallafall en till galopp där och han var så duktig så, och lyssnade jättebra! Vi red en en stund på ridplan och travade några varv innan vi gick tillbaka till stallet. Han var superfin verkligen, tror aldrig han gått så fint i traven förut! även om det bara var några varv vi tränade, tror han kanske börjar bli lite starkare iaf :)

frustfrust

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0