fotoväder

Idag blev det lite träning i den mysiga snön på lägdan, soligt och toppenväder!
La på ett schabrak med en täckesgjord runt så den satt fast tog på repgrimman och gick sedan ut. Magnus kom och fotade oss litegrann också :) Han hade sina nya benlindor på frambenen som jag köpte på rea också, eller som Magnus sa: Han har nå strumpor där fram?! haha, men dom satt iaf finfint :)
Vi lullade mest runt litegrann. Travade och galopperade några vändor också, han var så duktig så! Men han ville gärna svänga in där vi hade in och utsläpp från sommarhagen i somras "jamen är det inte här man brukar gå hem?!" så då fick jag säga till honom: jo, men lille Tick, vi ska inte hem än! och föresten är det bara på sommaren man kan gå här^^ Det fanns för övrigt ganska mkt att bli distraherad av idag, tex. "stackars" lilla Ace som stod ensam i hagen bredvid och gnäggade(Povel var också ute) och en till häst i stallet mittemot som också stod och gnäggade för hans kompisar var inte heller i hagen. Så så fort den gnäggade så gnäggade Ace tillbaka osv. osv. ;P
Vi tränade lite på spanska skritten och buga också så det blev några bilder på det med.
Efter Magnus åkt så fortsatte vi med Spansk skritträning från marken, och det gick riktigt bra! Jag kunde stå framför honom och han förstod på en gång.
Tog sedan repet över halsen och gick/sprang baklänges framför honom. I skritten går det alltid bra, det är traven vi måste träna på, alltså han ska börja trava när jag börjar springa. Från början var han lite trög men sedan var han jätteduktig och började trava nästan på en gång. Framförallt när vi kommit upp på gångvägen, han kanske tyckte det var lite drygt med snön..
Fick bilder av Carin idag från när Ticken var föl och unghäst, så himla söt! ska försöka scanna in dom sen nån dag.
Har inte kollat igenom alla bilder från idag heller så dom lägger jag in nån dag framöver.

fast en bild från idag kan få komma upp :]




Kommentarer
Postat av: Madde

povel? det kan möjligen inte vara sun bowler?

2010-01-10 @ 21:36:23
URL: http://maddeolofsson.blogg.se/
Postat av: Madde

povel? det kan möjligen inte vara sun bowler?

2010-01-10 @ 21:50:14
URL: http://maddeolofsson.blogg.se/
Postat av: ida

jajjemen det är han! :)

2010-01-10 @ 22:37:20
URL: http://idabn.blogg.se/
Postat av: Linda Calissendorff

Hej! Jag skulle vilja oxå lära min hingst spansk skritt (Måste ju lära han när han är en spanjor) skratta Kan du ge ut en lektion hur man går till väga som? ;0)

2010-01-10 @ 23:13:10
URL: http://www.lillbumsan.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0