dutti

Kom till stallet strax efter ett, tog in honom och gick sedan till paddocken i repgrimman och med carrot sticken (y)
Först så longerade jag honom lite så han skulle komma igång, skritt och trav och han fattade tom. galopp riktigt lätt idag :D
Eftersom han var ovanligt på hugget idag så släppte jag lös honom och löslongerade lite, jag använde inte sticken så speciellt mkt idag egentligen men den var svuerän i löslongeringen. jag drev på honom i galopp och då gjorde han ett litet bussprång och föll sedan in i HÖGER galopp i några steg efteråt :D första gången jag sett honom galoppera i höger galopp. Kan iofs ha varit korsgalopp också eftersom jag inte riktigt han se och det bara var några språng, men det var iallafall höger med frambenen, och det är ju alltid nått :)
Han fick beröm, men har svårt att tro att han kopplade ihop det eftersom han var i full färd med att trava, men bad honom iaf att vända upp och sedan vila.
Vi höll på med löslongeringen ett bra tag. Inkallningarna funkade inte super idag men några gånger vände han upp och kom in till mig riktigt bra, men vi får träna vidare på det mera.
Efter att jag bett om inkallning en sista gång och han stått jättelänge borta i motsatt hörn motför mig och bara tittat men till slut kom in till mig så gav jag mig där och vi gick ut från paddocken. på väg bort mot stallet igen så stannade vi och övade lite på spanska skritten. Jag stod framför honom och bad honom sedan gå framåt samtidigt, det har vi bara tärnat på en gång än så länge och den sista gången var han riktigt duktig och gick framåt med bakbenet. Carrot sticken funkade föresten mkt bättre än dressyrspöt :)

blev en till sommarbild, om man hoppas riktigt mkt kanske den kommer snabbare? och dom är så söta när dom går där på rad^^



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0