fotande, lite ridning mm.

Idag tog jag på det bettlösa tränset, halsring, och tog med carrot sticken och kameran. Gummibootsen som jag beställt har kommit också så prövade dom också, inte för att dom behövdes idag egentligen men. Han brukar ibland trampa sig och jag hittade ett par rätt billiga så :)
Gick till ridbanan och tränade först lite förhållningar och halter i halsringen. Först fick jag vara lite övertydlig med vikthjälperna och hjälpa till med halsringen ganska mkt i halterna, men efter några gånger så blev han mkt känsligare :) och vi har trots allt inte ridit i halsringen överdrivet många gånger. Tränade lite svänga och sånt också, och rygga, det klarade han galant. Ibland fick jag ta hjälp av Sticken och lägga tryck på halsen.
Red sedan en stund med det bettlösa, och gud vad fin han var där alltså, tror han aldrig gått så fint på en sån kort stund som vi red med det. Han ställde jättebra och gick inte innanför med bakdelen nått i volterna :)
När jag sträckte mig efter carrot sticken som jag ställt ifrån mig (jag orkar ju inte hoppa av ;)) så tyckte Ticken jag blev lite tråkig efter en stund, ja det tog ett tag för mig att nå den x) så han började krafsa lite med benet. Jag tog tillfället i akt( när jag fått tag på sticken) att träna lite på spanska skritten. Från början behövde jag hjälpa till med sticken lite men sedan räckte det bara med att jag förde fram benet lite och duttade en aning på benet^^ duktig kille, och han tycker själv att han är stencool ;)
Sedan promenerade vi över till paddocken och där fick han gå runt som han ville medan jag fotade lite, eller ja gå och gå han stod stilla där jag lämnade honom och såg ut att sova xD
Fotade Björn lite, en tjej på bdb som var medryttare på honom förut så hon ville att jag skulle ta några bilder på honom så hon fick se hur han såg ut. Tog självklart bilder på Tick också :)
Sedan tränade vi vidare på bla. "följa efter", inkallning, igångsättningar när jag springer bredvid eller framför, han var riktigt duktig!
Två saker som gick jättebra idag var backa när jag står bakom och yogan! :D på backa behövde jag bara ta lite lätt i svansen så backade han(måste ibland pingla i repet om jag har nått eller hjälpa till med sticken första gången)
Yogan som vi inte tränat på jag vet inte hur länge klarade han bättre än någonsin idag! Jag behövde hjälpa till lite med att lyfta upp benet i början av övningen men sedan böjde han bak huvudet och höll upp benet jättefint och kunde stå så en bra stund! så duktig, jag hade nästan tänkt att lägga den övningen på hyllan, men ville prova idag när både jag och han var på lite trickhumör. Och det är en sån himla bra strechövning.
Gjorde någon cirkusbuga aktigt, vet inte riktigt vad man kallar det, men där var han iaf också jätteduktig och vägde jättefint bakåt/neråt. Alltid närn vi gjort den så ska han alltid göra det sälv utan att jag bett om det, så då står han där med huvudet mellan frambenen och ser söt ut ;) "kolla vad duktig jag är! får jag godis nu?!" haha! "men du fick ju just en godis, och jag bad faktiskt inte om detta nu, men du kan få en klapp^^

Lägger ut några bilder från idag, här kan ni se hur det bettlösa tränset ser ut också :)

vet att nosremmen är lite långt ner, ska flytta upp den^^





åsså en trött bild på Björn får det bli också

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0