kallt men kul ändå

Fattar inte varför det måste blåsa just dom dagarna när det redan är svinkallt?!!
Hade utsläpp så var där tidigt. Tog en remontnosgrimma och fäste tyglarna i den, blev alltså något bettlöst tränsliknande.
Gick först till paddocken och testade lite och skrittade runt lite men är så jobbig snö där så vi gick över till ridbanan. Koncentrerade oss på att ställa, vilket är lite krångligare när man inte har bett, iaf när han är van med det. Har ju tränat det i repgrimman också men typ bara en gång. Från början gick det väl inte så toppen, men efter stund efter vi tränat lite på spanska skritten så var han jätteduktig! Ställde sig okej och sänkte tom. nacken och gick i en någorlunda form, vilket jag inte trodde jag skulle få av honom idag, så jag blev jätteglad och typ skrek BRAAA BRAAA DUKTIG KILLEEE! i varje steg han tog, haha nemen inte riktigt, men nästan ;)
Och hur gick det med spanska skritten då? Jodå, tränade det uppsuttet, och ibland började han typ hypervinka med benen och ibland blev det andra benet än vad jag bad om men skitsamma^^
Efter han varit så duktig så gick vi över till lägdorna, vi tog en räsergalopp uppför i djupsnön. Så mysigt var det! och Ticken tyckte det var superkul^^ äntligen slut på det där fåneriet med att ställa sig hit och dit ;) varför inte bara gasa på rakt fram? :D Vi tog en snabb trav SNABB en vända också och sedan travade vi ner i ett lugnare tempo och gick sedan till paddocken igen och skrittade av så han slapp plumsa i djupsnön.
Han var toppen idag och det var så mysigt så :)

inte idag dåva, men han är så söt på den blden^^



Kommentarer
Postat av: Sofia

Bli veckans blogg? Få mer besökare? Besök då min blogg och läs hur du kan bli det. http://SofiaJepsen.blogg.se



DRAR EN PÅ SÖNDAG!

2010-01-06 @ 12:30:01
URL: http://sofiajepsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0