kort träning

Idag var det kallt och blåste och snöade, inte så trevligt alltså..
Prövade något nytt idag, eller jag hann typ knappt prova eftersom vi typ gick in så fort vi kommit ut x)
Tog longeringsrepet och fäste det som tyglarna i tränset, tog på sadeln och hade stigbyglarna uppdragna. Drog repet igenom stiglädren så att det blev som någon slags tömmar så jag kunde gå bakom honom.
Gick till paddocken och testade, först tyckte han det var lite konstigt att jag gick bakom honom och drev och styrde men han förstod nästan på en gång, så vi skrittade runt lite och tog några travsteg. Sedan vara mina händer stelfrusna.
Tränade lite på spanska skritten, det gick jättebra, och sedan gick vi in i värmen igen, eller ja värmen och värmen, lite varmare är det iaf :)
Just det, tränade att han ska börja trava när jag börjar springa också på gångvägen innan vi gick in. Det gick riktigt bra mot slutet det med :)
Blev inte så överambitiöst idag, men vi pallade helt enkelt inte det i kylan x) Tick tycker det är jobbigt när det blåser också, han bara står och vrider och vänder sig mot vinden^^

Hah hittade en konstig bild på mig och Tick från november 2008 x)
bra att hela Ticken kom med ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0