bra men kallt

Ingen mer snöstorm, skönt! istället har det blivit kallt igen, menmen, man kan väl inte få allt.
Tog in honom och gjorde en jätteful fläta i svansen efter jag borstat en bra stund, eller till en början var den fin, på den inbakade delen. Sedan fick jag för mig att fortsätta fläta hela svansen än fast svansroten tagit slut, och ja, man kan säga att den levde sitt eget liv, ibland stog den bakåt, ibland inåt ibland åt sidan, som en pinne ungefär. Efter en stund blev jag tvungen att ta ut den, blev lite rädd att det skulle komma in någon annan i stallet och skratta xD
Jaja, eftersom det var så kallt så tränade jag först på den spanska skritten i den gigantiska stallgången(det fick mig att tänka på ridskolans lååånga gång och om man skulle gjort det där) men det funkade bra här också :) tränade på yogan i skötspiltan, och det blir bättre och bättre!
Blev lite less på det trånga utrymmet så efter en stund gick jag iaf ut på gångvägen , hah när vi skulle över diket så skönk Ticken ner så han hade snö upp till magen, och man kunde höra *stonkstonkstönflås*^^ jag hade turen att vara lite lättare så skönk inte ner lika långt ;P
Fortsatte med spanska skritten och han har verkligen kopplat ihop det med att han ska gå framåt nu också. Jag prövade att ställa mig framför honom och peka och ibland knacka lite på höger ben varannan gång och vänster varannan, och han bytte och lyfte riktigt bra!
Sedan tränade jag på lite andra småsaker också, men var inte ute så länge :)
Just det han lyssnade jättebra när jag gick bredvid honom idag! om jag saktade ner och tog långsamma steg så gjorde han det också, om jag gick snabbare så gjorde han det, om jag började springa så började han trava osv. :)

en väldigt vintrig bild ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0