busigt

Idag hade jag utsläpp. Efter jag låtit honom äta en stund ute i hagen och jag mockat så tog jag in honom och red sedan bort mot Gene Fornby.
Hade tänkt träna lite på galoppen och för en gångs skull så var det faktiskt inte en enda liten unge som åkte pulka vid parkeringen! Men jag ångrade mig ganska snabbt ändå för det var väldigt djup snö, alltså ångrade mig angående att träna på högergaloppen. Gick ner och travade några varv, han tyckte nog det var ganska härligt, och fick lyfta på benen ordentligt! Sedan tog jag en vänstergalopp ett varv och sedan vek jag av upp på en stig som går upp från parkeringen, och då var det som om han hoppade till(vet inte om han snubblade lite kanske) och bytte till HÖGER galopp! jag blev väldigt chockad men väldigt glad, även om det bara var en "olyckhändelse". Så även fast jag ratat idén om att träna på den så blev det ju ganska lyckat ändå :D
Gick och travade sedan runt på lite random skogsvägar och tog sedan en galopp på den långa sandstigen(eller nu är det ju snö men) och jävlar vad ha tog i där alltså,haha^^ och sedan frustade han som en galning jag vet inte hur länge efteråt :P Sedan började vi skritta hemåt.

En lite söt grej när jag stod och borstade av honom i boxen efteråt: Jag stod och borstade typ magen eller nått, och helt plötsligt så för han fram ena frambenet och viker in huvet mellan benen i våran version av cirkusbuga.*visst är jag duktig när jag gör såhär? hallå kolla på mig då?! jag är ju duktig nu*
HAHA jag började typ asgarva för att han var så söt, och han fick några klappar på halsen. Jag gjorde inte ens något litet som liknade det kommandot. Eftersom han verkade vara på lite trickhumör så gjorde jag kommandot för det han just gjorde så att han skulle få riktigt beröm för det, jag vill ju inte ge honom beröm när han gör det utan kommando för då kan det lätt bli att han gör det hela tiden. (eller lite uppmuntrande får han för att han tänker själv)
Gjorde också en yoga på varje sida. Testade att stå fraför honom och bara peka på det ben jag ville han skulle lyfta/föra fram i spanska skritten, till en början förstod han inte så mkt men efter att jag petat lite löst på knät så förstod han sen när jag bara pekade, duktig!^^

En bra dag idag helt enkelt. Imorgon ska jag fara och kolla på klubbhoppningen på ridskolan och sedan far jag till Ticken efter det, och sedan har jag en dum fotouppgift som jag måste jobba klart med resten av morgondagen också -.-



Kommentarer
Postat av: Lina♥

SV:

din var ju väldigt mycket finare -.-

2010-01-31 @ 16:49:03
URL: http://linabeerglundnoreeus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0