dåligt fast bra och film

Igår gick vi till paddocken och jobbade lite från marken. Spolade av hela honom innan vi gick och för första gången verkade han tycka det var ganska skönt och stod helt stilla hela tiden.
Jag förstod att han skulle vilja rulla i sanden när vi kom till paddocken så jag tänkte försöka sätta ett kommando på det, eller snarare på ligga stilla utan att rulla, men så långt kom vi ju självklart inte idag och vi får se om vi ens kommer så långt överhuvudtaget. När han började visa intresse för att rulla så gjorde jag kommandot som jag kommer vilja använda samtidigt som han stod och kraffsade och förberedde sig. När han sedan la sig så ville jag få hans uppmärksamhet innan han började med själva rullningen och berömde när han låg ner. Han var ju mest fokuserad på att rulla och gav inte så mkt uppmärksamhet till mig men han stannade upp en yttepyttes liten millesekund.
Jobbade sedan lite med löslongeringen och ja vad ska ja säga? det gick inte bra, haha! och det var verkligen bara mitt fel, jag blev på dåligt humör som jag inte har nån aning om varför och ja, bajs. Stackars lillticken! förstår att han inte ville vara med mig då!
Än fast kommunikationen låg på noll motför annars så gjorde vi ändå framsteg, vet inte hur det gick till men!Blev några fina inkallningar löst. Han gjorde även några fina vändningar på volten när jag vände mig om, dock med repet men jag använde det inte förutom att visa vägen lite när han vänt, som förra gången stannade han direkt när han vänt så jag bad honom gå fram några steg innan han fick stanna och komma in. Prövade oss även på några galoppfattningar på volten löst, från början blev det bara snabb trav och sura miner när jag gav kommando men den sista gången gjorde han en riktigt fin fattning på typ andra försöket.
Sedan travade jag av honom på volten runt mig i höger varv. Fast började i skritt och skickade ut honom på en liten volt alldeles tätt intill mig, det gick bra så jag bad honom trava och han höll nära nära mig, fick be honom flytta ut rumpan lite så att han formade sig lite runt mig och inte flöt iväg. Ibland flöt han ju sjlvklart iväg och ville byta varv osv. men det var första gången vi gjorde detta så han var duktig, synd att jag skulle vara så sur bara, märktes att han kände det.
Spolade av honom när vi kom tillbaka också, sanden och så. och han stod lika stilla då :)

Filmade lite också, fast rullningen och det kom inte ens med,hade vinklat kameran åt fel håll, HAHA! jävla pucko!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0