fredag

I fredags så red jag lite dressyr barbacka i tränset på lägdan, Yvonne och Povel var också med. Red lite på volter och tränade böjning och lite flytta. Han var ganska seg och lite okänslig men han var riktigt duktig vissa stunder!
När vi ridit runt där en stund så gick vi upp mellan hagarna och sedan ner vid tjärn och tillbaka. När vi skulle gå över "bron" eller utloppet från tjärn eller vad det är så skulle han tjura som han ofta vill göra där. Vissa dagar går han över som ingenting och vissa borrar han fast sig själv i marken flera meter innan-.- Idag var en sån dag.
När jag drev så började han backa så då fick jag börja om, ta det lugnt, driva försiktigt. Så fort han tog ett litet steg framåt så fick han eftergift. Så höll vi på en lång stund tills vi var nästan framme då backade han en bit igen och vi fick köra samma visa igen. Nästa gång vi nästan var framme så stod han och tittade på den en stund som om han tänkte: jag tror allt den kommer hoppa på mig ändå, den bara låtsas var helt stilla och sedan när jag går över kommer den bita mig i tån! men efter en stunds tittande och funderande så gick han flera raska steg mot den och över den, om än lite bredbent över ;D sedan när han kommer över blev han apnöjd med sig själv och gick och frustade som om han sa, kolla! såg ni? visst är ja bara för bra?! haha! Povel som gick bakom såg typ ut att tänka, men snälla nån Ticken, gud va fjollig du är!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0