lösträning

Igår for jag till Ticken en sväng efter jobbet innan vi for ut till stugan. Gick till paddocken och tränade lite från marken.
Började med lite basicövningar med repet, såsom flytta bakdel och jojo-leken. När vi flyttade bakdel räckte det med oftast med att jag vinklade huvudet lite och tittade mot bakdelen, ibland behövdes det att jag gick lite åt vänster/höger beroende på vilken sida han skulle flytta. Han var lite känsligare och reagerade för mindre signaler på höger sida. Jojo-leken är det inga konstigheter med, han backar av att jag bara höjer handen.
Sedan tog jag bort repet och körde lite löslongering, han var lite loj eftersom det var ganska varmt men han var ändå jätteduktig och lyssnade bra! Vi lyckades byta varv idag för första gången löst, eller vist har vi väl gjort det nån gång, men då har jag först vänt upp honom och sedan skickat ut honom i det nya varvet. Idag provade jag att vända mig om åt andra hållet, och då "följde han med" dock så stannade han ute på spåret direkt när han bytt varv, men ändå, så duktig! så nu tror jag vi ska börja träna lite mer på byta varv:)
Han gjorde några fina inkallningar också, vände upp direkt när jag bad honom och kom in, han tyckte det var riktigt skönt att stå där inne och bara hänga, haha! och bev nästan lite besviken när jag skickade ut honom igen, typ *suck*.

får bli en bild på Cassis från Sörgården, ska fixa bilderna från i söndags snart:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0