helgen

I lördags hade jag utsäpp. När jag kollade på Ace's sår så märker jag att typ hela benet svullnat upp, vid knät och på utsidan av skenbenet så man inte ens kände senorna. Tog henne till paddocken och smsade Anki som ringde och sa att hon skulle komma så fort som möjligt.
Släppte ut killarna i vinterhagen så länge, först Ticken och han blev alldeles till sig att han inte fick komma ut på betet och sprang runt och bockade och hoppade och hade sig, haha! när Povel kom så sprang dom lite till och ställde sig sedan i hörnet och tittade ut mot betet ;P
När jag kom tillbaka till paddocken så stod Ace och flirtade med Nils som stod i hagen bredvid. Dom stod båda och hängde över staketen och tittade på varandra men efter en stund blev Nils less men Ace gav inte upp! "hallåå, titta på mig, här är jag!*kissakissa* hallå ser du mig?*kissa lite till* ;) Ja hon verkade ju inte så brydd över svullnaden och hon haltade inte.
När Anki kom så ringde hon vetrinären och han ville komma och kolla på det, han sa att det kom från såret och att det hade "spridit" sig neråt och att hon troligen fått en liten inflammation. Hon fick antibiotika som hon ska ha ett tag och hon ska vila i nån vecka.
Det är så typiskt! Vi som trodde det var bra och att såret läkt ihop så fint. Hon fick en lite större kur när vet. var där och det hade tydligen hjälpt för på kvällen hade svullnaden gått ner helt och hon var inte svullen idag heller men ska fortsätta med medicinen och vila.
Vi släppte ut killarna på betet sedan och lät Ace stå i vinterhagen, det blev några galoppvändor hit och dit från början, bra att hon tog det lugnt och vilade ;)

Idag tog Ticken och jag en sväng i skogen. Gick upp vid skolan och sedan höger den mysiga grus/skogsvägen, där vi travade lite och tränade lite samlad trav, han var jättefin! sedan över berget och ner vid tjärna. Vi plumsade lite i vattnet också innan vi gick vidare.
Han var pigg och glad idag!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0