lägdan

Red på volten på lägdan idag med Ticken. Tränade på böjning och samling på lång tygel. När han väl kom igång med bakbenen var han jättefin!
Tränade lite på galoppen också, först vänster. Först tror jag det blev lite korsgalopp men han han gjorde några fina fattningar också, han tycker det är lite jobbigt att galoppera på volt :P
Sedan prövade vi lite höger också, det gick inte speciellt bra xD känns som vi aldrig kommer nån vart med det där, inte för att vi tränar speciellt ofta på det men jag har funderat på om det kanske gå lättare att lära in det från marken i löslongeringen när han väl börjat kunna fatta vänster galopp efter mitt kroppsspråk kanske det går att göra samma i höger varv sedan. Men vi får se, ingen katastrof om det inte går/han inte vill. Vi ska inte tävla eller visa upp oss ändåså :)
Travade av lite på slutet också efter att han skuttat till lite i något som kunde ha liknat början på höger galopp. Då var han jättefin och höll en stadig form på halvlånga tyglar, även om det ibland kan råka bli lite bakom lod, han har itne riktigt styrkan att hålla upp sig så länge^^

Nu ska jag snart fara ut till stugan och kaninerna hänger på ut, och imorgon blir det midsommarfirande borta i byn :) Ska föresten ha en till kanin på bete i sommar, Crosby, Ankis kanin som bor i stallet. Han kommer om några veckor :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0