lerkalas

Då var man 18 då, hm känns varken bra eller dåligt, mest dåligt faktiskt, snart nitton sedan 20, huuuga!
Igår så gick jag och Ticken till paddocken och tränade på samma saker i löslongeringen som i förrgår. Han var inte lika lyhörd men duktig ändå! Han försökte byta varv några gånger men inkallningarna funkade riktigt bra.
Fortsatte att träna på vänstergaloppen. Vill att han ska fatta bara med hjälp av mitt kroppsspråk, men där är vi inte riktigt än, måste hjälpa till lite med repet. Han var lite småtjurig när jag bad honom galoppera men efter några försök så förstod han och galopperade några språng tills jag bad honom vända in.

På kvällen efter jag varit hem emellan och tagit emot gäster så for jag tillbaka upp till Anki och vi tog Ace och Ticken i grimmorna och gick upp till tjärn. Dom var inte så badsugna. Ticken vände rumpan till och tittade hemåt och Ace stod med hovarna i vattnet och hängde med huvudet som om hon tänkte: får jag gå upp snart?! haha^^ Vi gick sedan stigen längs tjärn och hittade en stig som vi aldrig gått på förut så vi provade den. Efter ett tag blev det alldeles sumpigt men vi fortsatte iallafall. Kan säga att mina tygskor och Ankis gympaskor inte höll sig rena så länge, typ survatten xD Till slut fick vi lov att vända och Ankis kofta hade fullt med lerkloffsar bak, haha det kanske var därför vi aldrig gått den stigen förut! och dessutom hörde vi nått som knakade inne i skogen så vi blev alldeles förstummade, vi typ ba: lugn hästarna lugn åsså var vi typ helt stirriga själv, det var där vi bestämde oss för att vända :P
Alltid ska vi hitta dom knasigaste vägarna som ingen annan skulle komma på tanken att ta. När vi kom tillbaka ner till Anki så spolade vi av hästarna som blivit leriga på benen och släppte sedan ut dom i hagen igen och då blev det rullkalas, alla tre samtidigt!
Sedan fick jag en present av Anki också! Ett par vita ridbyxor, såå snällt :D nu kommer jag inte känna mig lika B på tävlingarna ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0