allti äre nått...

Idag blev det ännu en barbackatur i skogen, det är så mysigt! och framförallt när det är såhär fint väder, man börjar nästan ana lite sommar, just det jag fick ju faktiskt sommarlov idag, det hade jag nästan glömt bort xD allt är så stressigt som det är ändå.
Vi red upp vid Hamptjärn, ner över berget och sedan den mysiga skogsvägen och ner backen så man kommer fram mellan betena. I en hage står ett varmblodssto som började springa runt med svansen i taket, jag tror nästan Ticken blev lite småkär som han stannade och tittade och ville nosa på varandra, och på andra sidan stigen stod Nils och mullrade fram små gnägg. Ticken fick vara poppis idag^^ det är nog för att han blivit så snygg i sin nya sommarpäls :D
Han var pigg och glad idag, skrittade mest men travade på några ställen också, riktigt fin var han!

Sedan for jag hem ngn timme och for sedan tillbaka igen och gick upp till Anki så gick vi ner till stallet med Ticken och Ace och Yvonne kom och tog in Povel från storhagen. Dom står inte i samma hage nu för Ace är brunstig och då blir Povel..ja lite.. ja, han har inte riktigt fattat att han är valack helt enkelt tror jag ;D
Vi pratade lite över hur vi ska göra med stallplatser och sådant och troligen blir det så att Yvonne står med Povel uppe i Berg och jag och Anki nedanför, bredvid Haffstaskolan.

Ace är bättre i benet och nästan inge svullen alls runt såret och det har läkt fint. Anmälde mig till sommarcupen ikväll. 70 och 80 cm och dressyr LB:1 får se hur det går hade helst velat rida LC:n igen :P det är ju dagen efter jag kommer hem från Sörgården så jag kommer inte kunna träna så mkt förutom på kvällen innan, och Anki är utomlands när det är, såå tråkigt! menmen det kommer nog gå bra ändå^^

Wilma röntgades idag, hon har fel på en hjärtklaff :'( hon kommer behöva medicin två gånger om dan livet ut. Koll en gång om året och ökning av medicin. Usch, när ngt börjar lösa sig så kommer alltid nått nytt, kan man aldrig få sluta oroa sig? varför just hon :'( älskade bästa vän<3

kolla vilken fin bild som Pernilla Larsson tagit från sommarcupen del 1


Kommentarer
Postat av: mormor Anita

Kul och lärorikt för mig att läsa din Blogg. Vad härligt att vara så duktig både att rida och ta hand om hästar som du är. Härligt med sommarjobbet på lägret. Du får berätta sen. Ha en skön och trevlig vecka. Arbetsam också förstår jag.

2010-06-13 @ 10:16:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0