promenad och ridtur

I måndags så städade vi ut stallet så nu har vi alla grejor uppe hos Anki, höt la vi på lastpallar med presenning över så vi får hoppas på att det funkar. Har inte riktigt fattat än att vi inte kommer kunna gå in i stallet nå mer, känns konstigt och tråkigt :/

Gick till stallet igår, gick över Slussen. Efter jag gått en bit kom jag på att jag glömt ridbyxorna hemma men orkade inte gå tillbaka så fick rida i jeansen. När jag var nästan framme vid slussen kom jag på att det skulle bli en väldig omväg att gå den här vägen istället för över sundsbron som i vanliga fall, men varför göra det lätt för sig när man kan krångla till det? och jag orkade inte vända där.
När jag var halvvägs över slussen så började ett larm tjuta och lampor blinkade, nu brakar väl brojävlen också, tänkte ja typ :P. Men det var bara en båt som skulle slussa så då fick jag stå där och vänta i typ 500 år på att bron först skulle öppnas och sedan stängas, den var seeg! Kom fram vid ishallen på svedjeholmen, hade planerat att komma fram vid s-kurvan upp till Hallbacken, men nejnej, och har man ett lokalsinne som en ko(dom har säkert bra men ändå)så kanske man ska ta den vanliga vägen, jag höll typ på gå vilse i nedre delen av Hörnett också när jag skulle hitta till slussen och där har jag ju liksom bott i hela mitt liv!
Gick sedan genom skogen där vi brukar rida över till svedje, det var väl trevligt att få gå den till fots nån gång också, eller inte.

Red sedan med Anki och Ace bort mot svedje, vänster upp i skogen där vi galopperade och sedan genom skogen til Hamptjärn. Där var det en kille som höll på ta på sig våtdräkt, ska du dyka? nej jag ska simma ett varv runt sjön, hah whut?! skulle jag aldrig våga! Efter han simmat ut en bit så gick vi ner och badade hovarna litegrann, Ticken vill mest kliva upp,hehe, och när jag sa men vi kan väl stå här ett tag så du får skölja fötterna så sa han, jag vill inte alls skölja fötterna, jag vill heeeem! och så stog han där och såg allmänt less ut och sneglade hemåt,haha^^ men lite plask blev det också.
När vi kom tillbaka så började Ace att brunsta o pissa igen så fort hon och Povel nosade på varandra över staketet och när hon kom in i hagen så började Povel skrika och tjuta och försöka hoppa på henne. Efter en stund gick dom längre bort i hagen och då hoppade han upp på henne igen och vi skrek, POVEEEEL,POVEEEL,LÄGG AV, typ. Ticken blev typ helt förvirrad och kom mot oss, bah va? varför är ni arga, har jag gjort nått? förlåt! hah sötisstackarn^^ sedan stog han kvar där vid staketet hos oss och betade och sneglade bort på dom andra två som stod mkt längre bort i hagen och betade, han är i sin egna lilla värld! fast jag skulle nog inte heller vilja vara med dom där två när dom är sådär ;P
När mamma kom och hämtade mig och vi for förbi hagen så höll han på igen, hallååå du är faktiskt valack, vet du det? och Ace protesterar ju inte speciellt heller hon bara står där och hänger med huvudet typ :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0