är våren kommen?

Idag när jag gick ut i hagen i det fina vårkänslevädret så stod Ticken och värmde sig i solen. Jag gick fram mot honom och kollade om han ville komma fram till mig, men det ville han visst inte, det var så skönt att stå och slöa i värmen^^
Efter en stund gick jag fram till honom och han var alldeles varm i pälsen på ena sidan. Jag ställde mig framför hans huvud och så stod vi där och myste en stund. Emellanåt buffade han lite försiktigt på mig som att han ville att jag skulle fortsätta klappa honom.
Efter många minutrar satte jag nästan lite motvilligt på honom grimman och började gå,hade kunnat stå där hur länge som helst kändes det som... han hade verkligen slöat till och man såg hur han tänkte: men varför? kan jag inte bara få stå kvar här?^^ men så fort vi kommit in i stallet piggnade han till, och när han hörde Ace i stallgången.
Jag, Ticken, Anki och Ace for sedan ut på en tur. Först mot tjärn och tog sedan skoterspåret så vi kom fram vid ishallen i Svedjeholmen. Red sedan upp på Svedjevägen och tog sedan en galopp upp för skogsbacken med Tick och mig i täten. Först räjjsade vi på men efter kanske halva backen tyckte Ticken allt att Ace blev lite för närgången så han saktade in och började trava istället, hah han gör alltid så ;) ungefär som han säger: "Nej Ace om du ska vara så där hetsig för du allt sakta av och trava istället, så går det! mohahhaa" hehe, ja gammal är ju äldst...
Vi red sedan backen ner tillbaka och vek in och tog skogen tillbaka hem :)

nej, det är ingen häst...det är en kanin!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0