fjärilar i magen

Ticken var sjukt duktig idag, även om allt inte blev hundra rätt så försökte han!
Vi gick till skolparkeringen, perfekt underlag, snö med sand under. Vi tränade på högergaloppen. Han förstod inte riktigt vad jag ville och fattade oftast vänster. Men efter många vänster och lite korsgalopp så tog han höger i ett språng så då nöjde jag mig där och han mick många glada ord och klappar.
Han var jättefin i vänstergaloppen och sökte neråt men han orkar inte riktigt några långa stunder. Traven var super, gick jättefint när vi kommit igång och han tyckte nog själv att han var ganska snygg ;) Blir att gå dit och träna igen nästa helg om det är bra underlag, massa bilar där på vardagarna.

Tog ut Ace till ridplanen i repgrimman också. Koncentrerade mig på att få hennes fokus på mig då hon gärna tittar på allt annat. Mycket sänka huvudet, flytta bakdel backa/komma till mig osv.
Hon är väldigt lyhörd och lyssnar jättebra när hon är koncentrerad. Duktig flicka!

och imorgon ska jag träningstävla henne på ridskolan 60 & 70 cm, gissa om jag är nervös :S men det ska bli kul, bara om jag kan hålla mig lugn och inte bli så stressad innan xD

Ace får stå för bilden :]

Kommentarer
Postat av: Sandra

Lycka till!:D Eller det kanske betyder otur, men "break a leg" då!;)

2010-03-20 @ 23:29:22
URL: http://sandradamgren.blogg.se/
Postat av: Emilia

Ååh, jättefin bild:) vad härlig päls det ser att vara^^

Det saknar jag lite med att inte ha några hästar nå längre att bara krama om dom och känna den där speciella mysiga hästdoften!:/ :D

2010-04-07 @ 20:34:18
URL: http://emiliaisabella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0