härlig dag

Idag så ville inte Ace gå in i stallet igen när Hanna skule ta in henne, så jag hjälpte till. Jag tycker det är så roligt! eller alltså inte att hon inte vill gå in, utan att få jobba och lösa problemet :)
Började med att lägga tryck i grimman och så fort hon tog ett steg framåt så blev det eftergift och vila, om hon istället börjar backa så ber jag henne att backa ordentligt, om hon vill backa så ska hon göra det riktigt!
Flyttade även bakdelen ibland så att hon skulle få fokus på mig. När vi tagit detsteg för steg och var nästan uppe så började hon backa lite så då bad jag henne bakca hela vägen ner igen. Då började hon verkligen tugga och fundera på vad det egentligen var som hände, "kanske det lönar sig att gå framåt ändå? det blir inte lika jobbigt" hästar är ju faktiskt ganska lata av naturen.
Efter några försök till så gick hon in, där blev hon också väldigt fundersam:"oj gick jag verkligen in?!" ^^

Sedan tog jag in Ticken också följdes vi, Hanna o Ace och Linnea o Lucky bort till Svedje. Vi red ner på banvallen borta vid ridskolan och travade hela den sträckan och vände sedan. Några var pigga ;) men det gick jättebra!

Hittade en gammal mobilbild från hösten 2008 då jag just börjat rida Ticken^^





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0