idag och igår

Idag så fortsatte vi med lastpallsträningen, och det går framåt! Från början var det mkt tänkande och krafsande som i förrgår men sedan vågade han lägga lite vikt på den t.om :) då gick vi iväg en bit och "vilade" gick sedan tillbaka igen och gav mig när han undersökte den igen.
Det blev inte ett så långt träningspass idag men vi körde lite spansk skritt också. Han har blivit så himla duktig och man märker att han tycker det är kul att göra det^^ Han kan många steg på rad nu men ibland bli han lite för ivrig och går mest bara framåt så då får jag bromsa upp honom lite x)

Sedan undrade Birgitta om jag inte ville ta ut Povel en sväng, så det gjorde jag. Vi for bort till Sommarhemmet och tillbaka. Ibland blev han lite tjurig och ville vända hemåt, men det var bara att visa att: nej vi ska inte hemåt än vi ska fortsätta, så gick det bra.
Han går med huvudet väldigt högt hela tiden så jag jobbade med att försöka få ner honom i en lägre form hela vägen, det gick väl sådär. Ibland sänkte han huvudet riktigt fint men det var bara kortare stunder. han koncentrerade sig på mkt annat runt omkring.
På tillbakavägen blev han mkt piggare så då fick vi lugna ner oss lite och han lyssnade riktigt bra. På gångvägen nästan hemma så jobbade han faktiskt riktigt fint.

Orkade inte skriva igår. Följde med Anki och Ace på morgonen. Red bort mot Svedje.
Ticken gick jättefint när jag väl krävde lite av honom och han har utvecklats så mkt! Vi red genom bostadsområdet hem och på en lång och härlig gångväg som jag ite ridit på förut. Tog en galopp där bakom Ace som travade, lugnt och fint :)

Povel




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0