träningstävling med Ace

Klev upp halv sju och for till stallet vid sju. Jag kan säga att jag var NERVÖS, kunde inte äta nånting på hela dagen förens jag var tillbaka i stallet igen xD
Gav henne ensilage i boxen medan vi gjorde iordning henne och vid 8-tiden började jag skritta bort mot ridskolan, var där 8.40
Anki tog bilen dit hon gick upp och betalade och sån skit och höll i Ace medans jag gick banan. Vi hade inte bokat någon spilta men det var lika bra. Red fram på baksidan ute och hon kändes jättefin, skvätte till för småsaker ibland. Efter kanske en halvtimme fick jag komma in på framhoppningsbanan. Där såg hon en tydligen jättesnygg b-ponny, haha! så hon stod och snurrade runtrunt ett tag innan jag kunde hoppa upp för att hon bums skulle spana in den där snyggingen ;D
När jag hoppat upp så hoppade jag fram på ett litet kryss och ett räcke några gånger, han bara hoppa oxern en gång innan jag skulle in på banan. Dom tog in två och två och självklart så är det snyggingen som går in samtidigt som oss xD men det gick bra :)
Hon stötte i bakersta bommen med bakbenen på första hindret på 60 cm, men det var mitt fel för vi kom med lite dålig fart, men den låg iallafall kvar :)
Hon var verkligen jätteduktig och hon tyckte det var såå kul :D pigg och glad men lyssnade bra! och hon reagerade inte på någonting i ridhuset och blev inte ens en aningens tittig, inte ens när det var en som brakade in i ett hinder på framhoppningen reagerade hon^^
Vi kunde ju inte låta bli att göra bort oss lite iallafall(a) när jag hoppat 60, så hoppade jag av och jag och Anki började gå ut med henne från ridhuset, och en tjej ba: men ni ska ju in på framhoppningen igen nu! vi ba: jaja! åsså fortsatte vi gå ut i stallet ändå och kom där på: JAHAA! jag behövde inte gå ut för det är ju snart jag igen(i) HAHA så då fick vi vända och gå tillbaka igen, bra att man lyssnar på vad folk säger ;D
Hon var lika fin på 70 cm, och lika pratglad på framhoppningen som innan, hon drog nog igång alla hästar på hela anläggningen tror jag, haha.
Efter 70:n så gick vi ut på stallplan(och ja vi skulle gå ut på riktigt denna gång ;)) Sedan stod vi där och babblade ett bra tag innan jag började rida tillbaka till stallet igen :)
Jättenöjd med dagen! och tack Anki att jag fick låna henne :D

Jag ska lägga ut filmen imorgon också, youtube vill inte riktigt samarbeta med mig för tillfället-.-

svettig Ace efteråt^^








innan vi gick iväg på morgonen, Ticken fick vara med på ett hörn :)

påväg dit, taget från bilen




Kommentarer
Postat av: Sandra

Härligt Ida!:):)

2010-03-22 @ 20:07:58
URL: http://sandradamgren.blogg.se/
Postat av: ida

tack sandra :D

2010-03-23 @ 10:02:33
Postat av: anki

Ni va så duktiga, kul att dom trodde att du va min dotter,ha ha/Anki

2010-04-07 @ 23:29:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0