vårstädning

Eller ja, vår och vår?!... snarare "det-kommer-nog-aldrig-mer-blir-vår-städning".
Innan vi blev städpatrull så var Jag/Ticken ut med Hanna/Ace bort till Gene Fornby och Sommarhemmet. Det var en mysig tur, förutom den jävla snön som faller från himlen gör en tvärvändning och far in rakt i mina ögon!
Blev både skritt,trav och galopp. Galopp uppför gångvägen innan Carlgrensvägen. Det gick lugnt och fint, eller inte så himla lugnt men kontrollerat om man säger så :) och dom var så nöjda med sig själv när vi saktat av och frustade och hade sig!
Kl. 17 kom då resten av gänget och då satte vi igång och städa. Hanna och jag tog sadelkammaren, och jävlar vad det började damma när vi sopade! När jag hade sopat nästan hela golvet så började Hanna sopa taket och då kom vi på att det kanske hade varit smartare att ta taket först?! haha så det var bara att börja om(y)
Ticken verkar ha bestämt sig för att väggen är någon slags hylla som man kan lägga och gnida in bajset på också, så det tog ett tag att skura bort, yummie :D
Ja sedan var det massa annat som gjordes också, sopa hela logen/stallgången eller vad man ska kalla det, rengöra alla skrymslen,väggar, fönster, boxgaller mm. mm.
En helstädning med andra ord och det blev toppenfint! :D trevligt var det också, med fika och prat :)

Imorgon blir det att ta med Acean till ridskolan för hopplektion(y)

Ticken var föresten jättefin i sin nya grimma och grimskaft som jag köpte på Hööks igår!

bild från Sörgården i somras(och ja, det är jag i den vita tröjan i den minimala fula skyddvästen :D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0