ridning på lägdan

Idag blev det lite ridning på lägdan i hackamoret. Från början tyckte han att jag var jättetarvlig som inte lät honom äta och stod bara stilla och glodde på mig om jag bad honom gå framåt utan att han fick äta, haha! men efter att stått och stirrat ut varandra ett liten stund så fortsatte vi lunka nerför lägdorna.
Gick först längst ner och gjorde lite volter, han var piggelini! och han fick syn på Björn och Lucky som fått komma ut på bete på lägdan bredvid, vet inte vad som tog åt honom men han blev alldeles stel och tittig och jag kände hjärtat dunka genom sadeln, hah det trodde jag aldrig att jag skulle få känna på Tickis. Vet inte riktigt varför han blev så skeptisk, han kanske trodde Björn var en riktig björn ;) eller så fick han helt enkelt värsta lyckoruset i kroppen av att se dom gå på bete :P
Han var som sagt mkt pigg och började till och med ibland studsa med frambenen, så vi skrittade mest på volter där nere och gick sedan längre upp på lägdan igen. Där var han mkt lugnare och vi tränade lite öppnor i båda varven och så fort han gjorde rätt så fick han äta litegrann, han förstod poängen riktigt snabbt.
Travade litegrann också, och han var hur fin som helst, riktigt stadig till och med. När vi var klara så hoppade jag av och lät honom beta av det supersmaskiga gräset, jag blev nästan sugen att smaka själv så gott som det såg ut xD


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0