sommarcupen

Klev upp klockan 6 och var väl i stallet strax innan halv sju tror jag. Gav hästarna mat och började sedan borsta av Ace litegrann, även om hon var ganska ren eftersom jag gjorde det ganska noga på kvällen. Jag var faktiskt inte så överdrivet nervös som jag var innan banträningen.
När jag släppt ut dom andra och fixat iordning allt så gav vi oss iväg vid typ kvart över sju. Gick gångvägen dit, lugnt och skönt och nästan inga bilar eller folk alls i farten.
Var framme strax innan 8 och som tur var hade vi fått box, där hon fick stå medan alla plockade fram banorna och innan allt kommit igång. Första start i dressyren var strax efter 9, vi startade 10 tror jag. Framridningen gick riktigt bra och hon var relativt lugn även om galoppen emellanåt blev lite stressad och lite svårt att stå still i halterna ibland ;P
När vi kommit in på banan och rider förbi domarbåset s blåser dom precis då i startpipan så att Ace flyger i luften, haha! domarn ba: oj, ta det lugnt bara xD Vi stod där och kollade en stund och red sedan bort mot A. Hon var ganska spänd, framförallt vid domarbåset och ville ibland titta på allt runtomkring banan, men det gick hyffsat bra och jag kom ju iallafall ihåg vägen ;) även om jag tyckte jag red som en ko. När vi gjorde halt så ville hon först inte riktigt stå still utan flyttade bakdelen lite, galoppen gick ganska bra även om det var lite över tempo ;) Vi slutade iaf på 54,815 %.

Sedan var det en ganska lång paus till hoppningen och jag var funktionär på ponnyhoppningen, bra sätt att lära sig banan bättre ;). Sedan gick jag in och hämtade Ace som Anki gjort ordning och vi gick ut och värmde upp igen. Först på Björkbanan och sedan efter en liten stund fick vi komma in på framhoppningen. Hoppade några gånger och hon var lugn och fin innan hindren men blev lite stark efteråt, som vanligt då ;)
Självaste banan gick bra, även om jag själv ibland tyckte det kändes lite okontrollerat, hon blir lite övertaggad. Hoppade 70 cm först. Det var hinder 1-6 och sedan började omhoppningen hinder 7-10.
Sedan var det 80 cm, där tyckte jag det kändes lite mer kontrollerat efter första hindret på den långa sträckan fram till hinder 2. Men sedan blev det en vägran på 3:an för det gick nog lite för snabbt och tror det blev ett halvt galoppsprång för mkt/lite fram till hindret så vi blev lite osäkra båda två om när vi skulle hoppa och inte.
B
ommarna ramlade ner så vi fick vänta en stund medan dom byggde upp och sedan red jag om 2:an och hinner komma över 3:an när jag hör AVBRYT, du skulle rida om bara 3:an. Klantarsle jag! jag trodde 2:an och 3:an var en kombination! aaja...men eftersom det var det bästa resultatet som räknades så kom vi på en tredje plats :D vi låg först jättelänge men sedan mot slutet var det två stycken som fick exakt samma tid och blev delad etta.
Hon var riktigt lugn och fin på ärevarvet, var nästan det som gick bäst på hela dagen, haha xD
En rolig och nöjd dag, vi ligger delad 6:a totalt i cupen.

Här kommer lite bilder från hoppningen.

framhoppning

framhoppning

jag ser alltid förbannad ut när jag rider har jag märkt, eller gör någon annan underlig min..



kom efter i varje språng kändes det som :/

70 cm





80







ärevarv

tjohoo




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0