ajaj

Idag när mamma skjutsade mig till stallet och vi far förbi hagen så ser jag att Povel inte står på ett ben fast jag trodde det bara var för att han och Korken stod och retades med varann. När jag tog in Ticken så tänkte jag att jag kanske ska kolla så att det inte var ngt ändå, och då ser jag en drygt 10 cm lång rostig, krokig spik sticka ut ur hoven :S
Först trodde jag det var en pinne eftersom den var så brun. Tog ut honom utanför hagen och han gick bara på tån. Jennelie var också där så vi hjälptes åt att kolla, den satt verkligen stenhårt! och vi ville inte dra för mkt eftersom vi inte visste vilken riktning den satt eftersom den var så krokig. Efter en stund kom Anki som också skulle med ut o rida och Birran och hennes man kom också som hjälpte till att få ut den. Efter mkt dragande och lirkande så lossnade den till slut.
Det var alldeles bredvid strålen och den satt inne typ 2 cm. Povel knorrade och stonkade när den lossnade, stackarn. Vi tog in honom i stallet och ha gick på hela hoven då iallafall. Sköljde med kallvatten och det blev flera pölar med blod på golvet. Birran ringde hovslagarn och hörde med han också. Han lär nog stå inne minst imorgon så han inte får nån infektion i lerhagen.

Efter ca. 1½ timme kom vi iväg. Red via Carlgrensvägen bort till Fornbyn. Det var så himla mysigt att kunna rida på alla miljoner småstigar kors och tvärs nu när allt tinat fram och att det är ljust så länge.
Vi skrittade mest runt och njöt, eller Ticken tog lite ätpauser från träden vi passerade, en syrlig doft i form av gran spred sig över Bäckaskogen, haha^^ blev några små travsteg också här och där.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0