dressyr och skogstur

Idag blev det först ett litet dressyrpass i paddocken med tränset och sadeln. Jobbade med mestadels långa tyglar men halvlånga ibland också.
Började med att skritta igång honom ordentligt från början så han kom igång lite med bakbenen. Bad honom sedan korta upp sig lite och böja sig runt volten. Han var jättefin vissa stunder men ibland blir han som lite seg och tycker det är lite jobbigt när vi börjar böja oss runt volten så vi fick kämpa lite emellanåt.
Gjorde lite skänkelvikningar för att lösgöra lite också, dom var jättefina! Gick sedan ner Källströmsvägen och travade uppför, herre jesus vad fin han var där ;) trampade under sig och sökte neråt utan att som han ibland kan göra fara upp med huvudet emellanåt, utan gick stadigt och fint, och detta på halvlång tygel :) han är så söt!
Gick sedan tillbaka till paddocken och gjorde några skänkelvikningar till och lite mer skrittarbete på volten, främst i högervarvet.
Detta tog kanske 20-30 min och gick sedan upp till tjärn en sväng. Travade vissa bitar av grusskogsvägen upp till tjärn och han var fin där med. Gick bort till lillstranden och gick ut i vattnet och plaskade runt. Vigick ut ungefär till halva benen och lite fram och tillbaka, förut har han bara velat gå i med typ bara frambenen så jag tycker han var duktig, och till på köpet så blev fossingarna rena från lera.
Efter vi njutit klart uppe i kanonvädret vid tjärn så traskade vi tillbaka igen, hoppade av och gick sista biten, ausch träningsverken från idrotten igår kändes extra mkt xD

H
ar gjort en ny header också som ni kanske ser...ville ha ngt lite vårigare än den förra med is på. Vet inte om jag blev riktigt nöjd, vilket jag typ aldrig blir ;P försökte iallafall få till nått lite tecknat aktigt men tror jag kanske ändrar så att Ticken och jag inte är det...? och ser nu att den blev mkt fulare på denna skärmen än den jag gjorde den på-.-

eftersom Tickens pappa fick vara med igår får hans farfar vara med idag, Fandango, inte så pjåkig han heller ;) och en lite småkul grej är att både Tical, Tibur och Fandango har strumpor på samma ben :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0