lördag

Har haft stalltjänst i helgen så efter jag släppt ut och mockat ur alla boxar så tog jag in Marrefirre och gjorde iordning honom.
Vi red på lägdan bredvid hagen, red upp en stor 8-volt i snön. Superhärligt underlag, fluffigt och lagom med snö. Koncentrerade mig mestadels på att få honom att trava sakta,det tycker han är lite jobbigt, speciellt på volt!
Höll mig ibland på en volt och bytte ibland volt efter varje varv, som en 8-volt. Hade mycet schå med att hålla mig själv i styr också, eftersom han har väldigt stor trav så blir det väääldigt skumpigt, jag faller framåt en aning och jag känner mig som en trasdocka, haha! Men mot slutet så tycker jag vi fick till det riktigt bra båda två. Han samlade ihop traven och böjde sig rikigt fint runt volterna.
Sedan gick vi ner över lägdan och tog en galopp uppför, han har verkligen superhärlig galopp, typ värsta gunghästen^^
Sedan red vi ner Källströmsvägen och sedan upp den lilla "vägen" som går mellan lägdorna där vi tog en till galopp, en räsergalopp blev det,wrooom. Himla härligt i den mjuka snön!
Gick ut på gångvägen och skrittade där tillbaka till stallet.
Mysigt pass och en lite svettig Marulk ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0