lite markarbete

Hade tänkt fara till stallet direkt efter vi varit på möte på Sundskolan med företaget igår men såklart så missar vi alla jävla bussar så vi blev tvungna att boka om det, proffesionellt oh ja!
Så jag for dit vid strax efter 15 när vi förberett klart inför öppet hus idag(som förövrigt gick riktigt bra) Vi gick till paddocken och jobbade lite från marken. Började som nästan alltid med att kolla av honom med jojo-leken och lite ledövningar. Han har blivit riktigt känslig och backar för svaga skakningar i repet, kommer bli lättare sedan när jag gjort en repgrimma åt honom också.
Sedan fortsatte vi med lite driving game, alltså att jag skickar ut honom på volten och går med honom runt. Det gick jättebra i vänster varv men han tycker det är svårare att gå ut i höger och börjar backa till en början men efter någon gång var det som att han kom på: aha(i)
Och han gick riktigt fint på volten också, gick inte med huvudet konstant i backen och "drog" i repet utan hade det jäms med manken och böje sig helt okej när jag bad honom åt det, duktig!
På slutet bad jag honom sänka huvudet genom att lägga handen på nacken och det gjorde han så fint och lät mig klia honom i pannan och han stod avslappnat och lugnt.

Måste fixa nya bilder känner jag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0