ihopsläpp

For till stallet efter skolan, tog in Marulk och borstade honom. Han stod lugnt i hagen när jag kom och hade gjort det hela dagen. Gick till paddocken så han fick titta lite. Han blev SKITSKRAJ när jag stängde grinden till paddocken, haha^^ Sedan tittade han lite på barnen som skrek som var på väg hem från skolan, han var lite skakis från början. Men efter en stund gick han runt och undersökte och började såklart äta längs kanten, travade några varv emellanåt.
Efter en stund kom Anki och då släppte jag ut honom i hagen åsså tog vi över Ace, hade föreställt oss värsta pip och skrik och sparkar, men jag tror Ace pep en gång eller ngt sedan stod hon och kollade på Björn och Tornetta i andra hagen xD
Så då tog vi över Björn, inget speciellt då heller utan bara lite spring och jaga iväg varandra, och där stod jag redo med kameran för att få värsta actionbilderna, men icke då ;) Lugnt när vi tog över Tornetta också.
Marulk tog några riktiga galopprace genom hagen några gånger, galoppera kan han iaf!
For dit nu på kvällen också innan insläppet. Provade en sadel som vi lånat hem och borstade av honom lite lera. Gjorde några flätor av manen för att försöka få manen att ligga på samma sida, alltid lite som vill fara över, så då får vi se hur det går!

Känns sjukt konstigt och ledsamt att skriva om ngn annan än Ticken här =/





Kommentarer
Postat av: Jeanette

Vad vacker han är! Det där kommer att bli jättebra. Och jag är alldeles säker på att Ticken håller ett vakande öga på er och är jätteglad att du har hittat en ny vän. Men jag förstår att det känns lite konstigt i början... Kram/Jeanette

2010-10-29 @ 19:40:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0