torsdag

Igår for jag till stallet och red Ace, hade inte varit där sen i måndags :O
Vi gick och red dressyr i gamla hagen mittemot den nuvarande vinterhagen. Började med att trava och galoppera igång uppför lägdan några gånger.
Det vi koncentrerade oss på även idag var att få henne i en låg form och komma under sig med bakbenen lite bättre, varvade mellan korta och halvlånga-långa tyglar. När hon verkligen kommit igång så var hon superfin, det är bara mig det hänger på, tycker seriöst jag rider som en jag vet inte vad just nu. Mina händer vill inte vara stilla! så det la jag också mkt fokus på.
Så när väl "allt" satt så flöt det på riktigt bra och vissa stunder gick det mindre bra men i det stora hela är jag riktigt nöjd! Vi jobbade mycket i både skritt och trav. Sedan galoppvolter och att hon ska samla ihop sig lite mer i galoppen gick bra det med när vi väl var i balans.
På slutet när hon var som finast tränade vi på halter och från trav till skritt. När vi tränade halterna från skritt fokuserade jag på att hon inte ska flyga upp med huvudet så fort hon stannat, efter några gånger satt det nästan perfekt, än fast vi lär glömt bort det till nästa gång! Jag är en sån där som aldrig kan fokusera på en sak i taget utan nästa pass gör vi nått helt annat åsså kan det ta jättelång tid innan vi tränar det igen, haha! ganska smart dedär ;)
Så på slutet var jag riktigt nöjd iallafall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0