Marulk

Tänkte berätta lite om hästen jag nämnde igår. Jag har faktiskt velat lite hit och dit innan om ja kanske borde vänta ett tag till och känns nästan på nått sätt att jag lite sviker Ticken, även om jag vet att det inte är så, så känns det ändå på det viset litegrann. Men jag kommer inte älska honom mindre bara för att jag skaffar en ny häst utan jag kommer ALLTID älska honom mest! nu gråter jag igen..
Men det är så tomt att inte "kunna" fara till stallet varje dag och ha nån att pyssla med hur man vill, så jag bestämde mig för att ta en foderhäst.

Marulk heter han, snyggt namn va? ;D får väl kalla honom för firren, eller? ;P Han är en svart varmblodsvalack på 7 år som har blivit less på travet och har nu gått som ridhäst, har mest blivit riden i skogen. Ca. 160 hög.
Han kan galoppskänkeln men har som sagt inte blivit så mkt riden på volt osv. så han tyckte det var lite svårt!
Tänkte berätta lite om provridningen:
När vi kom dit så fick jag gå in och hälsa på honom i boxen och sedan ställa honom i gången och göra i ordningen honom, han var verkligen supersnäll och trevlig! Fick gå ut och sitta upp och Ida(som hon heter) sa att jag kunde rida iväg på en skogs/träningsväg och känna lite på honom, så då red jag iväg, hehe! Han var inga som helst problem att rida ut själv på, tittade till på några småsaker men inget märkvärdigt.
När jag kom tillbaka till stallet så frågade jag om jag kunde rida lite på lägdan och det var inga problem så jag red där en bra stund. Började med att skritta runt lite och travade sedan lite, tror han tyckte det var lite obehgaligt när det var lite knöligt men annars gick det bra!
Prövade också lite galopp och efter några försök fick jag honom i galopp, tar väl ett tag innan man lär känna varanda och vet hur han fungerar osv. Han hade iaf jättehärlig galopp och en vända blev det några små krumbukter :P

Jag ska ha honom på prov i några veckor och sedan om det funkar bra så ska jag ha honom på foder över vintern.

ej min bild




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0