det går framåt

Slutade regna när jag kom till stallet så det var skönt! Ticken kom gåendes när jag kom till hagen, skönt att slippa gå i blötgräset!
Blev lite markarbete i paddocken. Började med nedåtsök med repet. Gick och sprang/travade bredvid honom och bad honom söka neråt, han var riktigt duktig! Skickade även ut honom på volten några gånger och tränade på byta varv, gick toppen!
Sedan tog jag lös repet och gjorde som med repet. Sprang bredvid honom och bad honon sänka sig, han har verkligen förstått vad jag vill nu! Fast han var på riktigt pissigt humör idag, så fort jag kom nära när vi sprang så såg han förbannad ut, haha xD men trots det så var detta bästa passet på länge!
Sedan skickade jag ut honom på volt runt mig och han höll sig på en 5-7 meters volt runt mig hela tiden! himla duktig var han! annars brukar han glida iväg iallafall litegrann, och han sänkte sig jättefint, eller ja fint och fint, han varvade med att springa med nosen nästan nere i backen och med att söka framåt nedåt ;)
Sedan gjorde jag lite skickaövningar löst också. Stod två hinderstöd framme så jag ställde mig på ena sidan och skickade iväg honom på utsidan/runt hinderstöd sedan komma in emellan stöden och sedan vända upp när han var vid mig igen, gick himla bra och han var jätteduktig!





Kommentarer
Postat av: Åsa

Hej Ida, jag går till välsorterade båtaffärer. Där har de ofta rep av olika typer med olika tyngd/ tjocklek och material. Kostar en slant men är enligt mig helt oslagbart att arbeta med när det väl är klart! Vad roligt att läsa om ditt arbete med häst!

2010-09-15 @ 23:22:04
URL: http://stallassla.blogg.se/
Postat av: Sandra

Alltså, den där bilden är så himla klockren! x)

Ticken: HJÄÄÄLP! EN SPINDEEEL! :O x)

2010-09-16 @ 06:14:01
URL: http://sandradamgren.blogg.se/
Postat av: ida

HAHAHA ja han ser verkligen ut att uppskatta arbetet också ;D

2010-09-16 @ 09:59:31
URL: http://idabn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0