en kvällstur till tjärn

For till stallet ikväll, jag hoppades på att det skulle sluta regna och det gjorde det:)
Red med Anki och Ace. Red barbacka för Tickens stigbyglar sitter fortfarande kvar på Aceans sadel så vi orkade inte byta ;P
Ticken var superpigg och kunde INTE stå still när vi väntade på att Anki skulle hoppa upp, och när han äntligen fick gå så var det i en hejdundrandes snabb skritt Ace fick trava bakom, haha! Sedan kom vi på att det kanske var till fruktstunden han hade bråttom så vi stannade ju såklart där och åt äpplen, det hade blivit en stor hög nu när vi inte varit där på några dagar. Anki och jag passade på att palla lite från träden också, eller ja Anki kastade äpplen till mig men jag var itne så bra på fånga så de gick åt några stycken,haha! och när jag äntligen tagit av mig den andra vanten för att fånga med båda händerna så lyckas jag såklart fånga med en hand-.-
Sedan fortsatte vi upp mot tjärn, Ticken var fortfarande lika pigg och glad. Travade uppför backen och travade lite här och där annars också. När vi skulle gå över utloppsbron vid tjärn så var han så himla duktig, hade hellånga tyglar och han tjurade ingenting och gick i rask fart över, när vi var mitt över så sa jag duuuktiig och helt plötsligt flyger en anka ut från kanten ut i vattnet så vi skuttar iväg några meter som skjutna ur en kanon, hahahah! och när jag tittar bakåt så sitter Anki och skrattar och asflinar ;( haha Ticken tyckte också det var lite pinsamt och tittade på Ace som: men sluta flina da! du skulle ju fan skitit på dig!
Sedan tog vi en galopp uppför galoppbacken, tjohoo sa Ticken. På hemvägen gick vi över lägdan/sommarhagen som har blivit slådd nu också.

Har ju föresten gjort om lite här på bloggen, vad tycker ni? (om det ser likadant ut som förut kan ni pröva att trycka på uppdateraknappen så brukar det synas)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0