fredag

Började med lite arbete från marken för att komma igång. Lite att han ska forma sig runt mig när jag går bredvid honom och lite nedåtsök på volten mm.
Sedan hoppade jag upp och red lite barbacka i repgrimman. Tränade lite ställning och böjning och sådär. Det gick ganska bra han blir gärna lite hängig i grimman emellanåt när han sänker huvudet så det får vi jobba på.
Sedan fick jag för mig att rida lite löst så tog bara bort repet från grimman. Hade två spön som jag kunde använde som förlängda armar/skänklar.
Började med att bara checka av svänga och bromsa. Gick bra. Sedan testade vi gå in på en volt och gå någorlunda runt på den. Gick faktiskt riktigt bra för att vara första gången. La ytterspöt mot halsen och ibland innerspöt lite mot rumpan för att hjälpla till.
Avslutade med lite markarbete också och en yoga på varje sida.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0