lite trick

I söndags så gick vi till paddocken med inställningen att inte göra någonting. Satte mig på en pall i mitten av paddocken, han följde med in men gick iväg efter en liten stund och började äta gräs längs kanten, smackade lite så att han höll sig i rörelse.
Kallade efter en stund in honom på en volt runt mig, det går verkligen jättebra nu och han går aldrig iväg från volten utan håller sig på en så stor volt som jag ber om.
Efter lite uppvärmning så körde vi lite trickträning bara för kul, det gör vi ju typ aldrig längre men Ticken tyckte det var kul så då körde vi det en stund löst. Började med spansk skritt som det är mest längesen(bra svenska där) vi gjorde, men det gick toppen bra och han klarade många steg på raken. Vi körde också yoga, buga och lite cirkusbuga bara för att han tycker han är så duktig när han gör det, haha! För när jag gick tillbaka till pallen så stod han kvar och gjorde det alldeles själv, sträckte fram benet och böjde in huvudet mellan frambenen haha, typ visst är ja duktig nuu!
När vi gjort det några gånger allting så gav vi oss där.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0