tisdag

I tisdags så jobbade jag lite löst i paddocken med Ticken. Tränade bla. nedåtsök och det gick verkligen framåt! framförallt i högervarvet! Stoppade ner nosen i backen nästan en gång(tror han skulle nosa på ngt) så då fick han vända upp direkt och komma in så då hade han fattat grejen när jag sedan skickade ut honom igen, och han stoppade ner nosen nästan innan han var helt ute på volten så då fick han komma in igen. Han gjorde även likadant nästa gång så kanske det sitter litegrann iaf. Självklart vill jag inte att han ska gå med nosen i backen, men det är ju en början och han har iaf förstått att jag vill att han ska sänka huvudet, om än lite överdrivet ;D
Vi gjorde även några yogor och bugor. Han stannade kvar en stund nere redan första gången, gjorde två gånger, och det fick räcka för han var så duktig :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0