halsring och markarbete

Idag jobbade jag först lite från marken med Marulk. Lite driving game och lite byta varv, lite ofokuserat men ibland gick det riktigt bra!
Och vet ni! När vi gjorde backa ur 5 zoonen så backade han en gång bara av att jag tog lite i svansen och repet låg i backen, duktig kille!
Sedan hoppade jag upp och red i repgrimman och halsringen, hade repgrimman bara som en ev. förstärkning om det skulle behövas. Från början gick det sådär och han lyssnade itne så mkt men efter en stund var han så himla duktig! Kunde göra halt och sedan vända nästan direkt på stället bara med hjälp av halsringen och vi kunde gå ganska målinriktat och svänga lite hit och dit, självklart blev det ju små missar ibland:)
På slutet så travade vi lite i repgrimman också, han blev lite småbusig ibland men efter en stund travade han på utan konstigheter. Sedan tränade vi snäva svängar och lite flytta bakdel i svängen, gick riktigt bra!

Jag filmade lite under passet, så det ska jag klippa ihop så fort jag hinner :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0