hejåhå

Idag så var vi nästan hela gänget ute på tur. Helene/Björn, Matilda/Bus-Johan, Anki/Ace och jag och Marulk. Vi red upp mot tjärna och sedan ner över berget, där jag höll på bli spetsad, haha! Det var en liten vattenpöl på marken och ett träd bredvid med massa grenar som stod rakt ut. Då tyckte Marulk det var lämpligare att gå in i(elelr ja han kom ju under) trädet än över vattenpölen så jag fick en gren liksom rakt framifrån in i axeln så den kunde ju inte böjas bort. Som tur var så var den torr så den gick av ganska lätt men jag typ hände utanför hästen med händerna i luften och fick hålla i mig i tyglarna, stackars Marre, men jag kände att jag inte ville ramla av ner i den steniga sluttningen ;)
Sedan kom vi fram vid Morakurvan och red Magnussons runt, på skogsvägen nrä vi travade höll vi på rida in i en till gren och strax efter ajg fintat undan den så hoppade Marulk rakt upp i luften för att det låg en läskig gren på backen, hah, tro vad jag gjort träden för ont i veckan?

Sedan skildes vi åt, helene och tilda gick hemåt och jag och Anki fortsatte mot Nyänget och Bäckaskogen, vi red rutn lite där på de mysiga stigarna och sedan tog vi den långa sandstigen och ut vid garagen och via området hem. Gick längs lägdan vid gångvägen hemma och Marulk tog sin vanliga kisspaus där. Han har nog saknat den lite nu när den varit täckt av all snö ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0