ponnyridning och markarbete

Vet ni vad jag har gjort idag? Jag har ridit Bus-Johan, haha! Kan inte ens minnas sist jag red en B-ponny. Helen och Matilda var i paddocken och lekte med honom lite från marken när jag kom. Gick in och hämtade långrepet och hans grimma och skulle visa några övningar men istället blev det att Helen kastade(eller kastade och kastade, så hög är han ju itne) upp mig. Han är en väldigt envis lite ponny och tyckte jag var ltie jobbig när jag krävde saker. Slingrade sig och stretade emot lite. Men efter en stund så blev han lite mjukare och böjde sig i sidorna lite bättre. Är ju lite svårt också när jag knappt kommer åt honom med skänklarna. Skrittade bara och några travsteg här och där, blev lite ostabilt ;)

Sedan gick jag och hämtade Marulk, eller jag kanske ska kalla honom lergrisen? Stod ute och ryktade av honom, kändes nästan som lite sommarvärme idag! Tog på repgrimman och repet och gick in i paddocken.
Började med att skicka ut honom på volten och träna lite smått på böjningen, gick riktigt bra emellanåt. La fram en lite upphöjd bom som jag skickade honom över i skritt och sedan trav, han var duktig och skuttade över den!
Tränade även lite på backa ur 5 zoonen(jag står bakom honom) Det gick riktigt bra och jag tror inte det dröjer länge innan jag kan ta bort repet.
Sedan gjorde vi lite varvbyte på volten. Jag vänder upp honom samtidigt som jag springer bakåt och skickar sedan ut honom i nya varvet. Han var riktigt alert och reagerade toppen!
Duktig Marulk!


Kommentarer
Postat av: Sandra

Åhh, vad roligt att rida B-ponny! :D Hästar i all ära, men det är något speciellt med de små... ;)

2011-04-21 @ 19:57:08
URL: http://sandradamgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0