onsdag och torsdag-skutthinder

Hanna och jag red ner till planen vid ishallen igår, superhärligt väder och kvällssol. Ställde fram ett litet hinder med hjälp av de små "kryss-stöden". Marulk tyckte som vanligt den va rlite småläskig. Red på en volt runt den några gånger och travade lite på volter innan vi började springa över hindret.
Han ville helst inte kliva över det alls från början, efter ett tag hoppade jag av och gick med honom över några gånger, först tog han stora skutt över men efter en stund gick han lugnt över. Då hoppade jag upp igen. Han stannade ngn gång till men efter ngn gång så hoppade han duktigt över, dock typ två meter innan bommen så det blev ett jätteskutt, haha!
På slutet fick vi till några riktigt fina skutt från trav och han landade i galopp, superduktig kille! Blir att träna lite mer på det där för han blir så nöjd över sig själv när han klarat det^^

Idag regnade det ju så blev inte att göra så mkt i stallet, han fick stå kvar ute och äta istället. Jag har varit duktig idag! På kvällen när det slutat regna så tog jag med Wilma och gick upp till Hörnsjön, sprang/gick ett varv runt sjön och sedna fick jag för mig att springa upp på Varvsberget också, fick dock lov att gå där det blev extra brant. Är så fint där uppe, speciellt i kvällsolen. På ena sidan ser jag stallet och Hörnett och andra sidan stan, skolan osv. Stod där uppe en stund innan vi sprang hem igen. Ska bli skönt om jag kommer igång att springa iaf varannan dag, får se hur det går med det ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0