-Broar är skumma

Idag så tog jag på honom repgrimman och hoppade upp barbacka vid hagen. Red sedan längst bort på lägdan och sedan tränade vi gå över bron upp till skogen för första gången när jag satt på.
Jag tror vi stod där i över en halvtimme iallafall. Först körde jag på taktiken att varje gång han tog ett steg framåt eller gjorde antydan till det så fick han belöning i form av en tugga gräs.
Till slut var vi nästan framme vid bron, han nosade och tittade snett på den. Backade och försökte vända ibland. Det blev ju som ni kanske förstår med tanke på tiden det tog mkt fram och tillbaka, men jag lyckades hålla mig lugn hela tiden utan att bli frustrerad, ibland blundade jag tom. när jag ville han skulle gå framåt, det funkade rikigt bra och man använder energin och sitsen bättre då tycker jag och man kan se framför sig vad man vill ska hända.

Efter vad jag då tror var drygt en halvtimme så marscherade han över den bara sådär när jag bad honom ta ett steg framåt, han gick lugnt och fint även om han skyndade lite på slutet.
Jag blev så himla glad och även lite chockad, haha^^ Superduktig kille! Vi hade tänkt rida bort till en av de breda skogsvägarna och galoppera lite men jag hoppade det och ställde oss istället på lägdan på andra sidan bron och åt gräs som belöning.

Efter en stund av att stått där och njutit i kvällssolen så vände vi och gick över bron, denna gång tvekade han nästan ingenting men gick lugnt och fint!

På lägdan tillbaka så galopperade vi hela vägen, han var busig och gjorde många krumbukter från början, härligt var det! Han lyssnade även toppen på avsaktningen när jag lutade mig lite bakåt och höjde repet en aning.

snyggast i världen<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0