-Hejochhå

Idag provade Lina rida Ace och så följdes vi och red en sväng upp mot tjärn och runt där lite kors och tvärs. Tog två galopper och travade lite här och där, Acean skötte sig bra trots att hon skvätte till på nått ställe här och där. Marulk var lite motsträvig i munnen men efter vi kommit tillbaka till hagen vid Anki så red jag några varv där tills han blev riktigt mjuk och fin! Har ju som sagt inte ridit sedan förra tisdagen så denna vecka blir det lite mer av det har jag tänkt, och finslipa lite saker:)

Vi red även ner och plaskade lite i tjärn. Marre var superduktig och skvätte och kraffsade med båda benen^^ Han har fått mkt bättre självförtroende! Han gick tom. över den lilla bron/utloppet från tjärn efter Ace utan problem :)

När vi for därifrån så såg jag att två pinnar hade rasat helt vid grinden i andra delen av hagen, stängslet låg ner på backen! Inte konstigt att Marulk hade varit ute på äventyr igårkväll tydligen..
Så fick dra tvärs över direkt till grindstolpen och sätta fast såna där vit smala plastpinnestängselpinnar (långt ord?) istället på tre ställen för att inte tråden skulle bli för slak.

Imorgon ska Lina rida Bus-Johan så då hade vi tänkt rida ner till planen vid svedjeishallen, så kanske jag tar några små skutt med Marulk också:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0